sobota, 24 maja 2014

If I could turn back time...

Witajcie!

Myśleliście kiedyś o tym, co zmienilibyście w swojej przeszłości, gdybyście tylko mieli taką możliwość?
Ja myślałam.
Myślałam i myślę. Od mniej więcej miesiąca nie opuszcza mnie wrażenie, że tą jedną jedyną rzecz w swoim życiu mogłam zrobić inaczej.

Mogłam przyłożyć się do nauki niemieckiego kiedy miałam na to szansę.

Miesiąc temu podjęliśmy z Mężem decyzję, że będzie szukał pracy za granicą, najprawdopodobniej w Niemczech lub Austrii. Miesiąc temu podjęliśmy decyzję, że kiedy Mąż tą pracę znajdzie to oboje wyjedziemy za granicę. Na dłuższy czas. Prawdopodobnie na dobre.
Powody takiej decyzji mamy różne, mniej lub bardziej ekonomiczne. Nieważne.
To co się liczy to fakt, że od miesiąca staram się jak mogę przyswoić język niemiecki.

Z natury jestem samoukiem. Lubię na własną rękę odkrywać nowe informacje, dokształcanie się "zdalnie" nie sprawia mi kłopotu. Znalazłam kilka świetnych programów/stron, dzięki którym uczę się niemieckiego w zdumiewająco szybkim tempie.
Ale gdzieś w głowie kołacze mi się myśl:

Dziewczyno, gdybyś tylko chciała, to już dawno znałabyś niemiecki!

I ta świadomość niewykorzystanej okazji uwiera mnie jak kamień w bucie. Przez sześć lat "uczyłam się" niemieckiego. "Uczyłam się" w cudzysłowie, bo tak naprawdę robiłam wszystko, żeby nic z tego języka nie zostało mi w głowie. Dlaczego? Wtedy wydawało mi się to takie mądre, takie... Zbuntowane. Przecież ja zawsze marzyłam o nauce francuskiego, a życie miało moje marzenia gdzieś i postawiło mi na drodze niemiecki. Więc uczyłam się, bo musiałam. Ba, na świadectwie nawet miałam 4. Ale z uporem zapominałam wszystko. I nawet pokazałam życiu język, bo na studiach w końcu dotarłam na wymarzony francuski i byłam tym faktem tak zachwycona, że udało mi się osiągnąć poziom C1 według poziomów biegłości językowej Rady Europy.
Życie tylko prychnęło i w końcu i tak postawiło na swoim. Uczę się niemieckiego. I przy każdym kolejnym zagadnieniu gramatycznym myślę sobie, że to już było.

Myślę sobie: gdybym tylko mogła cofnąć czas...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz